Paradiislik Tai Vol.13 Chiang Mai lillefestival linnapargis ja rongiga tagasi Bangkok-i poole.

Eelmise postituse teemaks olid Chiang Mai kuulsamad templid.

Kui templitega saime ühele poole, oli meil mõte minna külastama ühte Chiang Mai linnaparki, kus toimus lillefestival.

Mõeldud tehtud, hüppasime happyman-i taksosse ja sõitsime kohale.

Ilm oli nagu ikka, kuum ja väravast sisse astudes märkasime esimesena voolikuga aiatöölist lilli kastmas. Ega Veiko on meil kiirreageerija, ikkagi piloot- palus kohe mehelt voolikut laenuks ja kes eest ära ei saanud, sai märjaks. Sellise palavusega oli see igati värskendav.

Chiang Mai lillefestival toimub traditsiooniliselt veebruari esimesel nädalavahetusel, jaheda hooaja lõpus. 2022. aastal oli see nädalavahetus 5. ja 6. veebruaril. Tavaliselt toimub avamine nädalavahetusele eelneval reedel. Meie käisime vaatamas tegelikult nii öelda jäänuseid, ehk siis seda, mis oli avalikus pargis püsiekspositsioonina selleks ajaks veel alles. Silmailu jagus igatahes ka kuu hiljem küllaldaselt.

Kohe festivali alguses aga eksponeeriti kollaseid ja valgeid krüsanteeme ning Damaski roosi, mida leidub ainult Chiang Mais. Chiang Mai lillefestivali 2022 näitus asuski Nong Buak Haadi avalikus pargis(kuhu me suundusime) vallikraavi edelanurgas. Müüjad ja aiakaunistajad püstitavad festivali avamise ajal sinna oma müügiletid ning vee peal on värvilised ujukid väljapanekutega.

Festivali tipphetk on lilleparaad, mis toimub eelpool nimetatud nädalavahetuse laupäeva hommikul. Paraadil osalejad kogunevad Charoenmuang Roadile. Paraad ületab Nawarati silla ja läbib Thapae maantee, pöörab Thapae väravast vasakule ja järgib vallikraavi teed Buak Hat Parki.

Mõtlesin tükk aega, et miks oli seal selline Euroopalike majakestega plakat suure plaguna aia ääres….ja hiljam asja uurides avastasin, et veebruari alguses, kui festival avati, oli selle plakati ees suur tulbipõld. Küllap siis Hollandi tulbid. Kuu lõpuks olid nad loomulikult ära õitsenud ja asendama oli neid pandud…sõnajalad :)

Paraadil on kaunilt kaunistatud ujukid, mis esindavad Chiang Mai provintsi piirkondi. Sellel üritusel osalevad tuhanded inimesed. Seal on tantsijad uhketes kostüümides, muusikalised etteasted ja loomulikult palju lilli.

Chiang Mais on tegelikult veel mitmeid huvitavaid ja värvilisi lilleturge, mida tasub külastada. Tonlamyai turg on kõige kuulsam, otse Pingi jõe ääres. Teine vähem külastatud turg on Kham Thiangi turg. Neid tasub külastada terve aasta. Fantastiline Taweecholi botaanikaaed on ka suurepärane koht lillesõpradele. On ka neid kohti, kus toodetakse väga ilusaid paberlilli.

2023 aastal tuleb festival taas 3-5. veebruaril. Niiet, kel mahti, minge nautima.

Park oli kaunis, lilled loomulikult imeilusad, jätsi sõime, linnutoitu sai osta ja linde toita, lapsed said nänguväljakul lustida ja endal oli samuti kohti, kus istet võtta ja jalgu puhata. Me ei saanud küll kõike seda ilu näha nii, nagu see oli kuu alguses, aga ilus oli seal ka kuu hiljem.

Lilleilu piisavalt nautinud, oli meil aeg sõita tagasi hotelli, panna asjad kokku, süüa juba tuttavaks saanud restornis kõhud täis, ning suunduda meie truu taksojuhi abi kasutades raudteejaama, et istuda õhtul väljuvasse öörongi ning olla hommikuks Bangkokis, Tai pealinnas.

Seekordne öörong oli kõrgemast sordist. Uus, ülimalt puhas, mugav ja kena. Vagunimees võttis meid vastu, näitas kohad kätte ja meie võtsime akna alla istet, et hakata peagi aknast välja vaatama, et sel korral viimast korda Põhja -Tai maastikke imetleda. Mõne aja pärast tulid vagunisse mingid järgmised mehed. Vormirõivastes, püstolid vööl. Küsisid pileteid, augustasid piletid ära…ja nende taga liikus kolmas mees, kes pühkis augustamisest maha kukkunud pabermummukesed kenasti kühvlile :D Vaatepilt oli enam kui naljakas, aga…tööd peab kõigile jaguma :) Tagatipuks palusid mundris mehed Kirkega koos pilti teha :D Noh, kena pikkade juustega eurooplann, ikkagi eksootika. Kirke polnu kade ja mundrimeeste päev sai kohe ilusamaks. Ostsime endale enne ärasõitu kuskilt poekesest kohalikke näkse, et oleks mida pika tee jooksul põske pista. Hommikul olid kohal traditsioonilised toidu ja kohvi-tee-kakaolaadsete toodete pakkujad. Jah, toiduga pildil figureerib ka meie truu kaaslane, vett puhastav joogipudel…..mida mul enam pole. Terve pika reisi suutis see säästa meid igasugustest hädadest, kuigi jõime kogu reisi vältel südamerahuga kraanist tulevat vett. Paraku suutsin ma selle täiesti tobedalt unustada aprillis Taani, Aarhus-i lennujaama :( Kui ma sellest lennuki õhku tõustes aru sain, et pudel jäi lennujaamas toolijala kõrvale…tegi see päris kurvaks, aga nii on.

Ülemisel vasakpoolsel pildil on Bangkoki raudteejaam, edasi pääs metroosse ja siis juba skytrain-i platvorm.

Seekord magasin mina rongis all, Kirke üleval…ja ta ei kukkunudki alla :P, nagu esimesel korral pelgas. Hoopis puges hommikupoole minu juurde kaissu ja saime koos õue vaadata ning süüa.

Jõudsime Bangkok-i vara hommikul. Raudteejaamast läksime metroo peale, sõitsime sellega kuskile….kus läksime edasi õhuraudtee rongile. See on Bangkokis üks mugavamaid liikumisviise jõetrammi kõrval. Ja jõudsimegi kohale oma kesklinna hotelli Evergreen Place Siam. Kätte olid jõudnud meie fantastilise reisi kaks viimast päeva…..

This entry was posted in ehk reisikirjad, Meie kirjumirju maailm, MINA ise, minu PERE ja muud LOOMAD.. Bookmark the permalink.